Színlégzés



Mindennapjaink során szellemünk ezer dolgot hajszol, s közben elveszítjük magunkkal a kapcsolatot. Tudatos légzéssel azonban villámgyorsan visszatérhetünk önmagunkhoz.
/Thich Nhat Hanh/




A tudatos légzés fontosságáról itt olvashatsz bővebben, most egy konkrét gyakorlatot írok le. 
Bármikor, bárhol, bármilyen testtartásban végezhető. A lényeg, hogy a gerincoszlopod egyenes legyen, így segíted elő az energiák szabad áramlását.


Színlégzés


Orron át lélegezz. Lazulj el, hunyd le a szemedet, irányítsd a figyelmedet befelé.
Idézz fel színeket, olyanokat, amelyek spontán eszedbe jutnak. 
Egy színt kiválasztva képzeld el, hogy belégzésnél a levegővel együtt szívod magadba.
Tudatosan tölts meg vele a testedet, képzeld el, ahogy a színes oxigénbuborékok eljutnak egészen a sejtekig.
Kilégzéskor kösd meg testedben a színt, majd a következő belégzéskor újabb színnel áraszd el magadat.

Addig végezd a gyakorlatot, amíg azt nem érzed, hogy teljesen átjárt és körülvesz a szín.

Annyiszor végezd, ahányszor csak szükségét érzed, a színeket is tetszőlegesen váltogathatod.

A színek jelentését lent láthatod. A színlégzést alkalmazhatod spontán vagy konkrét problémára, célirányosan is. Egészségedre!












0 megjegyzés: